Білінгвальне навчання як тенденція розвитку освіти екологів

Білінгвальне навчання останнім часом широко обговорюється серед педагогів, управлінців від освіти та громадян, в якості батьків та учнів. В динамічному світі сьогодення володіння лише однією мовою часто стає перепоною на шляху професійного розвитку та самоосвіти.  Разом з тим, для оволодіння другою мовою існує безліч способів, цілей та перешкод. Якісна освіта повинна не просто надати здобувачам знання мови, але і допомогти подолати мовний бар’єр.

Щороку вступникам кафедри екології пропонується навчання англійською мовою у окремій групі, де вони мають можливість опановувати всі професійні предмети даною мовою. Але вільне володіння мовою є абсолютно необхідним для професійного еколога, зважаючи на транскордонний характер екологічних проблем та активну співпрацю з іноземними партнерами для їх вирішення. Реалізація екологічних проєктів часто вимагає залучення інвестицій з-за кордону та написання грантових заявок для цього. Без продуктивного володіння мовою міжнародного спілкування бути успішним у сфері охорони довкілля досить важко.

Для подолання бар’єрів та створення додаткових умов для розвитку компетентностей здобувачів гарантами ОПП «Екологія та охорона навколишнього середовища» за першим та другим освітніми ступенями було започатковано цикл лекцій на популярні екологічні тематики англійською мовою.

Першим з таких заходів була зустріч зі студентами групи ЕК-101, присвячена Дню довкілля в Україні. Здобувачі мали можливість дізнатись про історію свята та особливості його святкування, а також складнощі, що виникають на шляху реалізації природоохоронних проєктів. Інформація викладалась у білінгвальному форматі – українською та англійською мовами, що забезпечило ефективну комунікацію та продемонструвало здобувачам практичну можливість сприймати та опрацьовувати інформацію професійного характеру англійською мовою.

Ініціатори планують і надалі проводити такі заходи і запрошують долучатись усіх охочих розширити свої знання та досвід.