Центр безпеки та стійкості критичної інфраструктури

Місія центру безпеки та стійкості критичної інфраструктури полягає у співпраці з основними зацікавленими сторонами у сфері БСКІ по всій Україні, центрами передового досвіду, науковцями та профільними експертами з Північної Америки та Європейського Союзу, щоб стати головним розробником національної системи освіти і навчання кадрів у сфері БСКІ для України.

Центр безпеки та стійкості критичної інфраструктури надасть Україні цілеспрямовану можливість навчати та готувати фахівців з досвідом роботи у сферах компетентностей.

Основні завдання центру:

  1. Створити контент для освіти і навчання з питань БСКІ для використання в шкільній освіті, професійно-технічній освіті, навчанні на робочому місці, бакалаврській та магістерській освіті, військовій освіті, а також для урядових та галузевих лідерів, менеджерів та керівників, які беруть участь у діяльності з БСКІ.
  2. Наглядати за розробленням та розвитком тематичних досліджень БСКІ, заснованих на реальних подіях, що вплинули на українську КІ протягом останнього десятиліття, які можуть бути використані для підтримки освіти і навчання з питань БСКІ на довгі роки вперед. Окрім проведення тематичних досліджень, ННІ БСКІ має залучати всіх зацікавлених сторін у сфері БСКІ (державні органи, операторів КІ тощо) для обміну досвідом та знаннями, а також передовими практиками, які також можуть бути використані для розроблення контенту для освіти і навчання з БСКІ.
  3. Тісно співпрацювати з власниками та операторами об’єктів критичної інфраструктури та іншими зацікавленими сторонами для розроблення базових навчальних програм, які відповідають специфічним потребам кожної галузі критичної інфраструктури, визначеного в українському законодавстві. Навчання буде адаптоване до окремих ролей в організаціях, від рядового персоналу до керівництва.
  4. Центр БСКІ бере на себе зобов’язання розробити курси БСКІ, на основі курсів створених Центром захисту критичної інфраструктури та національної безпеки Університету Джорджа Мейсона, які використовувалися для започаткування освіти і навчання з питань БСКІ в усьому світі. Шість курсів для аспірантів і чотири курси для студентів будуть розроблені і впроваджені по всій країні, принаймні на початковому етапі, у сферах бізнесу та інженерії.
  5. Вивчити наявні в країні експертні знання та налагодити партнерство з національними навчальними закладами, галузевими асоціаціями та державними установами для проведення спеціалізованих навчальних курсів.
  6. Створити передові програми безперервної освіти для широкого кола потенційних зацікавлених сторін у сфері БСКІ, не лише для менеджерів з безпеки та інших експертів, які безпосередньо беруть участь у процесах ЗКІ, але й для представників вищого керівництва та широкого кола персоналу, що здійснює управління та експлуатацію об’єктів критичної інфраструктури. Це можуть бути коротко- та довгострокові курси, семінари, заходи з підвищення кваліфікації, командно-штабні навчання тощо.
  7. Слугувати головним національним органом, який вказує на те, що підвищення безпеки та стійкості України до відомих ризиків має розглядатися як «великий виклик» нашого часу, і що ННІ БСКІ було створено для того, щоб допомогти побудувати, впровадити та підтримувати національну культуру стійкості.
  8. Розпочати роботу з РНБО України, МОНУ, Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою України над створенням правової вимоги для власників та операторів критичної інфраструктури направляти фахівців зі зв’язку та взаємодії з питань безпеки та інший ключовий персонал для отримання доступу до освітніх та навчальних послуг, що розробляються Центром БСКІ та надаються для розгортання українськими ЗВО та іншими джерелами, що надають освіту та навчання з питань БСКІ, з тим, щоб вони могли отримати відповідну сертифікацію/акредитацію, як тільки ці освітні та навчальні програми стануть доступними в національному масштабі, як спосіб заохочення внутрішнього зростання кількості і якості продуктів, орієнтованих на БСКІ.
  9. Створити офіс, відповідальний за виявлення, збір та розповсюдження різноманітних методологічних інструментів, що використовуються у сфері БСКІ для розуміння загроз, оцінювання їхніх негативних наслідків, оцінювання обґрунтованості, ефективності та вартості різних контрзаходів, що дозволяє критично мислити, та краще розуміти витрати, як локальні, так і геополітичні, а також вловлювати так звані слабкі сигнали.
  10. Розвивати освіту з питань надійності, безперервної роботи та захисту критичної інфраструктури, що включає (1) якісну і кількісну освіту (тобто інвестиції в навчання операторів і майбутніх операторів, які зможуть використовувати інформацію в довгостроковій перспективі, а також проведення навчання великої кількості людей по всій країні, особливо так званих «мультиплікаторів», які можуть навчати тих, кого вони контролюють); (2) знайомство з інструментами, необхідними для створення стійкості, в тому числі з довготривалими системами і методами їх підтримки; і (3) освіту з питань захисту цих систем, включаючи фізичні методи (бар’єри, місцезнаходження тощо), методи кіберзахисту, а також методи боротьби з безпілотниками, напр. контр-БПЛА заходи).
  11. Застосовувати ризик-орієнтований підхід до формування навчальних планів, який базується на моделюванні, інструментах і показниках, а потім, зрештою, на плануванні та стратегії, в масштабах всього підприємства.
  12. Працювати над створенням єдиної довідкової системи даних, основною метою якої є забезпечення обміну та повторного використання інформації в межах певної галузі (наприклад, ланцюга постачання) за допомогою стандартного опису даних та стандартної структури обміну даними для вирішення проблем, пов’язаних з ризиками для інфраструктури, населення, охорони здоров’я, уряду, клімату, стабільності та безпеки.
  13. Налагодити прямі зв’язки з українськими коледжами та університетами, а також співпрацювати з МОНУ для створення Центрів передового досвіду сектору КІ в університетах, які тісно пов’язані з певним сектором.
  14. Надавати освітні послуги та проводити тренінги для підвищення обізнаності населення про важливість ЗКІ та роль, яку воно може відігравати у підвищенні безпеки та стійкості своєї країни з часом.
  15. Надавати освітні послуги та проводити тренінги для підтримки розроблення рекомендацій (або конкретних матеріалів і контенту) для використання викладачами щодо включення різних аспектів ЗКІ у курси, які вони викладають.
  16.  Розробити курси з побудови державно-приватного партнерства — як організувати, хто має очолювати, методи регулювання, взаємодія приватного та державного сектору, приклади успіхів та невдач.
  17.  Запровадити курси БСКІ у низці академічних дисциплін, таких як інженерія, політика, менеджмент, архітектура, системна інженерія, право тощо.
  18.  Розробити програми підготовки тренерів (ППТ), щоб курси з ЗКІ можна було викладати по всій країні для підвищення рівня знань, навичок та вмінь, не кажучи вже про усвідомлення необхідності для України бути більш безпечною та стійкою державою.
  19.  Розробити базу даних найкращих або передових практик у сфері БСКІ для підтримки тематичних досліджень.
  20.  Розробити базу даних інструментів БСКІ, що використовуються для проведення аналізу ризиків, оцінювання та управління ризиками; оцінювання безпеки об’єктів; картографування залежностей та взаємозалежностей тощо.
  21.  Сприяти зацікавленості в розробленні аспірантських та постдокторських програм, що фокусуються на різних аспектах БСКІ.
  22. Регулярно організовувати конференції, семінари, публікації, навчання та місії з обміну досвідом з іноземними країнами.
  23.  Розробити програми навчання для керівників вищої ланки, які охоплюватимуть питання стратегічного планування, лідерства та розроблення політики у сфері БСКІ.
  24.  Розробити різноманітні програми сертифікації БСКІ для професіоналів з метою надання визнаних у галузі сертифікатів, що підтверджують конкретні навички та досвід.